Suplementy diety pomagające w spadkach nastroju

Ręka do góry kto nigdy nie doświadczył jesiennego obniżenia nastroju. Jeśli od pewnego czasu zauważacie u siebie spadek motywacji, niechęć do podejmowania codziennych aktywności oraz drażliwość być może cierpicie na jesienną chandrę. Jeśli stan ten nie daje Wam spokoju i wymyka się spod kontroli warto skontaktować się z lekarzem, gdyż podobne objawy towarzyszą chorobom afektywnym jak np. depresja, która także może obudzić się zwłaszcza jesienią i zimą. W przypadku zwykłych „dołków” możemy wspomagać się suplementami diety.

Suplementy diety wpływające na poprawę nastroju

sprawdzone suplementy dietyZacznijmy od tego, że nasz organizm przez kilka letnich miesięcy przyzwyczaja się do otrzymywania więcej naturalnej witaminy D3 pochodzącej z promieni słonecznych. Kiedy więc jej poziom gwałtownie spada, możemy nabawić się także spadku nastroju oraz ogólnej wydolności organizmu. Lekarze nie są do końca zgodni jakie dawki należy przyjmować, aby poziom witaminy podniósł się do odpowiedniego poziomu, nikt nie kwestionuje jednak, iż jest to konieczne nawet latem. Warto rozważyć także światłoterapię, która nie dostarczy co prawda cudownej witaminy, ale przypomni naszym komórkom jak przyjemnie może być, gdy świeci więcej słońca i łatwiej będzie dotrwać im do pierwszych wiosennych promyków. Kolejne sprawdzone suplementy diety, których stosowanie warto rozważyć w stanach rozchwiania emocjonalnego to magnez połączony z witaminą b6. Sprzyja on poprawie funkcjonowania układu nerwowego oraz uspokaja rozedrgane mięśnie. Jeśli więc zauważysz, że skacze Ci lekko powieka, nie zastanawiaj się, tylko po niego sięgnij. Być może wystarczy kostka ciemnej czekolady, która załatwi sprawę lekkiego niedoboru, jeśli jednak częściej męczą Cię skurcze i nie czujesz się najlepiej skorzystaj ze sprawdzonych suplementów diety dostępnych w aptekach i zielarniach. Kobietom, zwłaszcza obficie miesiączkującym może brakować żelaza. Jego suplementacja powinna odbywać się jednak pod kontrolą lekarza. Jeśli czujemy się słabo, wręcz anemicznie i dużo śpimy, to poza podstawowymi badaniami sprawdźmy także poziom ferrytyny, gdyż to ona wskazuje realny poziom żelaza w organizmie. Nie zapominajmy również o suplementacji witamin z grupy B, które w dużej mierze przyczyniają się do zachowania zdrowia psychicznego.

Na rynku istnieje wiele suplementów diety, które nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Wybierajmy mądrze te środki, których efekty faktycznie widzimy i które są możliwie najbardziej naturalne. Czytajmy skład tabletek, które zamierzamy przyjmować, porównujmy dawki, ale przede wszystkim dbajmy o zdrową i zbilansowaną dietę, gdyż to ona jest podstawą naszego dobrego samopoczucia, zarówno fizycznego jak i psychicznego.