Którą agencję PR wybrać?

Wybór agencji, która będzie z nami współpracowała na stałe, nie jest wcale prosty i powinien zostać dobrze przemyślany. Musimy dokładnie określić, z jakich usług chcemy skorzystać i co chcemy osiągnąć. Możemy zorganizować przetarg albo też zdecydować się na konkurs. Powinniśmy zaprosić za 3-4 agencje public relations, które przedstawią nam swoją ofertę i będą starały się przekonać nas do współpracy. Przygotowanie przez agencji odpowiedniej oferty wymaga czasami kilka dni pracy.

Na jaką współpracę zdecydować się z agencją public relations?

agencja public relationsZawsze, kiedy będziemy decydowali się na usługi agencji public relations, to na początek powinniśmy ustalić, czy będziemy chcieli współpracować na stałe, czy też interesuje nas tylko indywidualna współpraca do jednego projektu. Zawsze zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest stała obsługa, ponieważ wtedy Agencja Public Relations może dokładnie zapoznać się ze strukturą organizacji, a to zagwarantuje zdecydowanie skuteczniejsze działania w dłuższym okresie. Wtedy też osoby z agencji public relations będą nawiązywały lepszą relację i będzie ona długofalowa. Zapoznają się dokładnie z wartościami firmy, dla której mają prowadzić działania oraz dokładnie zapoznają się z identyfikacją marki oraz innymi czynnikami, które są ważne dla klienta. Bardzo często okazuje się również tak, że stała współpraca jest znacznie tańsza niż przy realizacji pojedynczych projektów. Agencja w takiej sytuacji może zdecydowanie obniżyć cenę i poświęcić więcej czasu na realizację kluczowych strategii, aby pomóc klientowi osiągnąć priorytetowe cele. Daje to dla obu stron przy niższym koszcie dużo lepsze rezultaty. Małe firmy najczęściej decydują się na wybór jednej dobrej agencji public relations, która działa dokładnie w ich branży. Niektóre agencje specjalizują się w tym, aby pomagać tylko i wyłącznie klientom w określonych niszach. Duże korporacje natomiast najczęściej decydują się na model współpracy taki niż współpracują z kilkoma agencjami jednocześnie aby rozwijać się na kilku różnych rynkach.

Niektórzy klienci mają jeden jasno określony cel i w tej sytuacji potrzebują odpowiedniego rozwiązania albo też wyzwania biznesowego i decydują się na nawiązanie współpracy projektowej, która jest jednorazowa. Mamy na rynku wiele agencji public relations do wyboru i możemy zdecydować się na tą, która będzie najlepiej dopasowana do naszej firmy. Dopiero później możemy zdecydować się na stałą współpracę i Stale się rozwijać przy pomocy doświadczonych ludzi.